40 % boekt ticket binnen maand voor vertrek

Amsterdam, 28 juni 2011 –  Last-minute op vakantie gaan is nog nooit zo populair geweest. 40 % van de Nederlanders boekt namelijk binnen een maand voor vertrek hun vliegticket. Dat blijkt uit de boekingsresultaten van reisorganisatie World Ticket Center. In dezelfde periode vorig jaar boekte nog 32 % binnen een maand voor vertrek hun vliegtickets en 34 % in 2009. De boekingsresultaten van 2011 tonen aan dat van de geboekte last-minutes 14 % binnen 6 dagen voor vertrek hun vliegtickets aanschaft, 30 % één week voor vertrek, 22 % twee weken, 18 % drie weken en 16 % boekt 4 weken voor vertrek hun vliegtickets. Het is een opvallend gegeven dat deze trend zich nu ook inzet voor losse vliegtickets, daar de vliegticketprijzen kort op de vertrekdatum juist vaak duurder worden gemaakt door de luchtvaartmaatschappijen en vroeg boeken juist goedkoper is, in tegenstelling tot de pakketreizen (last-minute zonvakanties). De meest populaire last-minutes zijn na Londen opmerkelijk twee verre bestemmingen: New York (twee weken voor vertrek) en Bangkok (drie weken voor vertrek).

‘New York en Bangkok zijn bij ons niet eerder massaal zo kort voor vertrek geboekt. Voorgaande jaren zagen wij dat Europese bestemmingen de toplijst aanvoerden van meest populaire last-minutes. Met name sinds eind mei zien wij een enorme omzetstijging van boekingen met vertrekperiodes binnen een maand, het ontvangen vakantiegeld heeft hier ongetwijfeld aan bijgedragen, maar ook de reisinstelling van de consument is veranderd. Nederlanders beperken zich niet meer tot Europese bestemmingen en een korte vluchtduur als ze er even spontaan tussenuit willen. Hun keuze wordt steeds vaker bepaald door tijdelijke kortingsacties en tips van vrienden op Social Mediasites Facebook  en Twitter. World Ticket Center gaat hier op inspelen door een Happy Hours actie alleen via Social Media in te zetten. Via een kortingscode die enkel op Twitter wordt gecommuniceerd kunnen consumenten met flinke korting vliegtickets naar een topbestemming boeken. De consument moet wel snel beslissen, want de Happy Hours duren drie uur,’ aldus Marketing Manager Rémi Wouters.

World Ticket Center is een van de grootste zelfstandige reisorganisaties van Nederland en is sinds 1983 een van de marktleiders op vliegreizen. World Ticket Center biedt naast wereldwijde vliegtickets, hotels, autohuur en complete zonvakanties verspreid over vele bestemmingen aan! World Ticket Center is dé specialist van Nederland op het gebied van wereldreizen en verre bestemmingen en is aangesloten bij SGR, IATA, PATA, ASTA. Met gemiddeld 25.000 bezoekers per dag is http://www.worldticketcenter.nl/ een van de grootste reiswebsites van Nederland.

                                                                                                                                 _         

Voor meer informatie kan contact opgenomen worden met Rémi Wouters, Marketing Manager van World Ticket Center.

Tel: 0207570651
Fax: 0206275986
E-mail: remi@worldticketcenter.nl

Internet: www.worldticketcenter.nl

Klik hier om naar de HAPPY HOURS actiepagina


Related Posts

No related posts found.


One comment

  • Thailand is echt mijn favoriete vakantiebestemming. Maar ik boek veel verder dan drie weken vantevoren mijn ticket. Ik boek trouwens altijd bij wordticketcenter maar dan wel 6 maanden vantevoren. Mijn ervaring is dat ver van te voren toch nog steeds het goedkoopste is.

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>